استراتژی های اینستاگرام مارکتینگ

سلام !

این مطلب یکی از خلاصه های من درباره اینستاگرامه که از روی یکی از ویدیو های یوتوب بدست اومده .

مطالب خیلی خیلی مفید و با ارزشی روگفته بود درباره استراتژی های اینستاگرام ( برای خودم خیلی جای سوال بود که چجوری برای اینستاگرام استراتژی می چینن ، رفتم دنبالش توی دانشگاه یوتوب سرچ کردم و یسری ویدیو دیدم ) . حالا می خوام نتیجه چیزایی که پیدا کردمو به اشتراک بذارم 😀
بزن بریم …

نکته ❗ : این مطلب با آپدیت شدن دانش من توی این زمینه ، به روز رسانی میشه و به مطالبش اضافه میشه .

5 بخش مارکتینگ اینستاگرام

بخش اول : برنامه داشته باشید

مهم ترین هدف شما از اینستاگرام چیه ؟ ( دقت کنید که افزایش فالور و کامنت در کل برنامه حساب نمیشه و اصلا مهم نیست توی مارکتینگ اینستاگرام ! ) مثلا :

  • ترافیک برای وب سایت
  • درست کردن لیست ایمیل مشتریان
  • فروش

بخش دوم : هدف مارکتینگ خودتون رو مشخص کنید

این مهم ترین قسمت مارکتینگ اینستاگرامه . بدون مشخص کردن بازار هدف یا مخاطب شما ، همه پست ها و تلاش های شما در اینستاگرام بی فایده میشه و انگار که دارید وقتتون رو تلف می کنید ! مشخص کردن مخاطب یعنی :

  • کسایی که باور دارید بیشترین سود رو از محتواهای شما می برند 

مخاطبین خودتون رو باید بر اساس یکسری ویژگی هایی بشناسید که چند نمونه از اونا رو میگم براتون :

  • سن
  • جنسیت
  • سرگرمی ها
  • سطح تحصیلات
  • ویژگی های شخصیتی
  • مقدار درآمد
  • وضعیت تاهل و …

بخش سوم : درست کردن محتوای استراتژیک

باید هر عکس و کپشنی که پست می کنید مستقیما برای مخاطب تون باشه . برای مخاطب هاتون همیشه یه ارزش و یا راه حلی خلق و ارائه کنید . مطالب شخصی سازی شده برای مخاطب تون ، conversion یا تاثیر بیشتری داره .

هر چیزی در اینستاگرام میذارید باید یک منظوری پشت اون باشه . 

بخش چهارم : با مخاطب هاتون مکررا درگیر بشین

مثلا یکی از کارایی که میتونید بکنید برای اینکه مخاطب هاتون رو درگیر خودتون بکنید اینه که برید زیر پست هاشون یکسری کامنت بذارید که اونا رو بکشونه به صفحه ی شما و پست هاتون رو ببینه ( لطفا کامنتای ضایع نذارید 😕 )

بخش پنجم : مخاطباتون رو به فعالیت های معنادار تشویق کنید

به این کار میگن call to action . مثلا بهشون بگید که bio رو چک کنن یا روی وب سایتتون کلیک بکنن که اینا بستگی به محتوایی که منتشر کردین داره .

خب اینا متد هایی بود برای اینکه بتونیم یه استراتژی خوب بچینیم برای پیج اینستاگراممون و اون رو رشد بدیم . حالا سوالی که پیش میاد اینه که :

چجوری موفقیت مارکتینگ اینستاگراممون رو اندازه گیری کنیم ؟

1- از طریق insights

با استفاده از پارامتر هایی که اینستاگرام به ما میده در قسمت insight ، میتونیم خیلی اطلاعات خوبی بدست بیاریم از اینکه مخاطبین ما دارن چیکار میکنن توی پیج مون ؟!

2 – اثر متقابل فعالیت ها

  • کلیک روی آدرس وب سایت
  • تعداد پست های ذخیره شده 
  • دایرکت مسیج ها
  • لینک هایی که بالا کشیده میشه ( swipe-ups )
  • کلیک روی ایمیل و …

چند مفهوم جداگونه و کاربرد هر کدوم :

می خوام چندتا قسمت رو از همدیگه جدا کنم . اصن هر کدوم برای چه کاریه و به چه دردی میخوره ؟ تفاوت هاشون توی چیه ؟

  1. اینستاگرام : وسیله ایه که شما با استفاده از اون ، خودتون رو به یه فرد جدید معرفی می کنید
  2. وب سایت : وسیله ایه که شما محصولاتتون رو از اون طریق به فروش می رسونید و توانایی هاتون رو نشون میدین
  3. ایمیل : وسیله ایه برای اینکه راه حل هاتون رو به مخاطبین تون ارائه کنید و باهاشون ارتباط برقرار کنید

جمع بندی :

  • برنامه داشته باشید
  • بازار و مخاطب خودتون رو شناسایی کنید
  • محتوای استراتژِیک تولید کنید
  • با مخاطبین تون تعامل کنید
  • به فعالیتی معنادار تشویق شون کنید

میتونید ویدیو اصلی این مطلب که ترجمش کردم و خلاصه برداری کردم از توش رو ببینید و بیشتر و بیشتر یاد بگیرید ازش . نکته ای که هست اینه که ویدیو به زبان انگلیسیه و اگر زبانتون خوب نیست ، با ندیدنش چیزی رو از دست نمیدین 🙂

برای آپلود کردن ویدیو هایی که توی خلاصه هام استفاده میکنم یه کانال آپارات دارم که میتونید بهش سر بزنید و همه ویدیو هامو یکجا ببینید 🙂

محمد عرفان رنجبران

محمد عرفان رنجبران

من محمد عرفان رنجبران هستم. چندین سال است که در زمینه تجارت آنلاین و کسب‌وکارهای اینترنتی فعالیت می‌کنم. از تفریحات من، افزایش فروش و ارتقای فعالیت‌های بازاریابی دیجیتال بیزنس‌های آنلاین است. در این وب سایت، چکیده بهترین نکاتی که از منابع مختلف آموخته‌ام را با شما به اشتراک می‌گذارم. امید دارم که با توسعه هرچه بهتر خودم، به دیگران نیز در این مسیر کمک کنم.

دیدگاهتان را بنویسید